poniedziałek, 3 sierpnia 2015

Dzień 4: Statue of Liberty & Manhattan

Wczoraj zabukowałam przez internet bilety na Libery Island, żeby popłynać statkiem zobaczyć Statuę Wolności. W cenie 18$ była przeprawa z południowego cypla Manhattanu na 2 wyspy: wspomniana Liberty i Ellis Island, gdzie znajdował się urzad imigracyjny w XIX i XX wieku, plus urzadzenia nazywane "audio tourami", czyli nagrany głos przewodnika do odsłuchania.



Liberty Island fajne, 30 minutowe obejście Statuy i wysłuchanie jej historii- ciekawe, szybkie i przyjemne. 






Do kupienia w sklepie z pamiatkami


Spowrotem na prom i Ellis Island- jest to muzeum poświęcome emigracji w XIX i XX wieku do USa, a także współczesnej. to już było nudnawe, posłuchałam chwilę o tym, ale nic ciekawego. 





Powrót na Manhattan z fajnymi widokami:




Później udałam się na północ, jeszcze raz na Wall Street, tym razem, żeby zobaczyć słynny posag byka (dobrze, że nie było tłumów)



I także, żeby wejść do Federal Hall National Memorial


zobaczyć Biblię, na która przyrzekał Washington składajac przysięgę prezydencka:











Popułudniem spotkałam się z przesympatyczna moja imiennicza mieszkajaca od 10 lat w Stanach. Skontaktowałam się z nia przez maila, zaczęłam obserwować jej Instagram (@simply_agnieszka) i tak mi się spodobał, że wyszłam z propozycja spotkania. Aga wybrała fajne koreańskie miejsce na deser i kawę:



A później z nieukrywana przyjemnościa udałyśmy się na Liata Aleje na bar na dachu ze wspaniałym widokiem na Empire State Building:






Po takich przyjemnościach pożegnałyśmy się i poszłam pochodzić po okolicy. Celem był Flat Iron Building, a smaczki wokoło dodatkiem:


Spacer w dół 5th Avenue:












Wybudowany w 1902 r., nazywany był wówczas "Fuller Building" i był jednym z najwyższych budynków w mieście. Wieżowiec zajmuje trójkątną działkę u zbiegu ulic Broadway, Ulicy 23 i Piątej Alei. Sąsiedztwo dookoła budynku jest często nazywane "Flatiron District".

Flatiron jest jednym z pięciu najbardziej rozpoznawalnych symboli Nowego Jorku. Nazwa "Flatiron" pochodzi od podobieństwa bryły budynku do żelazka.


























































3 komentarze:

  1. Super opisy i zdjecia kochana! Bardzo milo bylo Cie poznac :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ładne zdjęcia, Chciałabym zobaczyć te miejsca na własne włosy... A ta lalka Barbie jest świetna :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Titanium Dive Knife - Stainless Steel Blade | TITIAN ART
    TITIAN ART. The Stainless Steel Blade titanium tube is the perfect babyliss pro nano titanium curling iron balance of titanium granite steel and titanium lug nuts diamond precision titanium earrings sensitive ears to achieve the ultimate craftsmanship.

    OdpowiedzUsuń