niedziela, 23 lutego 2014

Parada w San Francisco z okazji Chińskiego Nowego Roku

Chiński Nowy Rok ( Święto Wiosny) – najważniejsze święto w tradycyjnym kalendarzu chińskim, przypadające między końcem stycznia a końcem lutego. Od najdawniejszych czasów jest w Chinach najważniejszym świętem publicznym i prywatnym, zapożyczyły je również zamieszkujące w Chinach mniejszości narodoweNajwiększa atrakcja Chinatown wydarza się tylko raz na rok i jest to Chiński Nowy Rok - festiwal obchodzony już od ponad 5000 lat w Chinach. W San Francisco pomysł obchodów chińskiego Nowego Roku powstał w 1860 roku w okresie "Gorączki Złota" i po dziś dzień jest największym świętem w swoim rodzaju poza Azją. Całe obchody składają się z Noworocznych Targów Kwiatów i Targi Wspólnoty Ulicznej Chinatown, które kończą się ogromną Paradą na ulicach San Francisco. Na miejscu zjawiłam się około 16.30 na zamkniętej dla aut Unin Square czyli w sercu San Franscisco, a parada rozpoczynała się o 17.15 ale żeby widzieć cokolwiek, trzeba było stać tam trochę dłużej. Mi oczywiście się udało i oglądałam całą paradę z pierwszego rzędu. Parada okazała się być pokazówką szkół, reklamami różnych instytucji i knajp. Bardziej jako przeżycie w ramach "byłam, widziałam", niż jakiegoś super wydarzenia, najfajniejsze były smoki. Rok 2014 jest spod chińskiego znaku konia.


































1 komentarz:

  1. Hej :) zamiast pisać pracę lic cały dzień przeglądam Twojego bloga, przeczytałam już wszystko! Bardzo ciekawie piszesz, fajnie, że dużo zwiedzasz i korzystasz z tego,że tam jesteś. Czekam na dalsze posty no i powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń