sobota, 1 marca 2014

ROAD TRIP

Moja droga Ewa z dwoma polskimi jej koleżankami planowała wybrać się na road trip nawet nie wokół Kalifornii, ale można powiedzieć, że po całej zachodniej części Stanów i były na tyle miłe, że zaproponowały towarzyszenie im w tej wyprawie. Ochoczo na to przystałam i tak oto od czwartku jesteśmy w drodze! Dziewczyny będą podróżować 3 tygodnie (zaczęły 22 lutego w sobotę), a ja dołączyłam do nich w czwartek popołudniem. Umknęła mi droga do Los Angeles i Las Vegas autem, ale wiem, że tą trasę jeszcze nie raz pokonam, więc nie było mi w ogóle żal. Także spakowałam się na 2,5 tygodnia i w czwartek (27 lutego) o 13.20 wyleciałam z lotniska w Oakland, żeby o 14.45 wylądować w Las Vegas! Cena biletu lotniczego w jedną stronę z Oakland do LA to koszt 74 $, (w dwie strony 150 $). Dziewczyny mnie odebrały i tak zaczęła się nasza przygoda. 
--------------------
My dear Ewa with two her polish friends was planning to go for a road trip not only in California, but generally west of the States and they were so nice to ask me if I would like to join them. Of course I agreed and from Thursday I'm on the road! Girls will travel for 3 weeks (they started on the 22th of February, Saturday) and I joined them on Thursday afternoon. I missed going to Los Angeles and Las Vegas, but I know I will go there many times yet, so I wasn't dissapointed. I packed for 2,5 weeks and on Thursday, the 27th of February at 1.20 I flew from Oakland airport and arrived in Las Vegas at 2.45! Girls picked me up and this is how our journey started!



Zwiedzimy 11 stanów, nie mam pojęcia ile miast, ile parków narodowych i ile innych atrakcji. Przejedziemy około 6 tysięcy mil, tj. 9,6 tysiąca kilometrów. Jedziemy wypożyczonym autem, na które wydamy po około 250 dolarów od osoby, 300 $ zapłacimy za benzynę, 300 $ za noclegi i około 300 $ za jedzenie. To jest plan, jak będzie wyglądać to w rzeczywistości po powrocie- napiszę za 2 tygodnie. Jedziemy w 4 dziewczyny, ciekawe kiedy zaczniemy się kłócić.. ;-) 
------------------
We will be in 11 states, no idea how many cities. We wil drive around 6000 miles (9600 km), we are driving rented car that costs around 250$ per person, 300$ for a gas, 300$ for accomodation and around 300 $ for food. That is a plan, we will see how the numbers will look at the end- will let you know! We are 4 girls and I'm curious when we will start to argue ;-)


(Ten wulgaryzm to nie ja!)

Punkty trasy, które będę zwiedzać (plan mój zaczyna się na literce H):
Las Vegas, Bryce Canyon National Park, Antelope Canyon NP, Grand Canyon, NP, Petrified Forrest NP, Canyon de Chelly, Bisti Bandlands, Mesa Verde NP, Four Corners National Monument, Monument Valley, Canyonlands NP, Arches NP, Aspen, Denver, Rocky Mountain NP, Jackson Hole, Grand Teton NP, Yellowstone NP, Seattle, Mount Rainer NP, Portland, Crater Lake, Lassen Volcanic i powrót 16 marca do San Francisco.
------------------
Places I will visit (my trip starts on letter H):
Las Vegas, Bryce Canyon National Park, Antelope Canyon NP, Grand Canyon, NP, Petrified Forrest NP, Canyon de Chelly, Bisti Bandlands, Mesa Verde NP, Four Corners National Monument, Monument Valley, Canyonlands NP, Arches NP, Aspen, Denver, Rocky Mountain NP, Jackson Hole, Grand Teton NP, Yellowstone NP, Seattle, Mount Rainer NP, Portland, Crater Lake, Lassen Volcanic and on the 16th of March we will be back in San Francisco.

 

Posty będę publikować pewnie z jakimś małym poślizgiem, bo zwiedzamy po kilka rzeczy dziennie i dość intensywnie, więc raz, że muszę znaleźć czas na pisanie postów, a dwa, że będę dawkować napięcie ;) ahoj przygodo!

NASTĘPNY POST- LAS VEGAS!
-----------------
I will publish posts with some delay, because we are sighseeing a lot of places on one day and it is quite intensively, so I will have to find time to write something here, but also I will dose emotions ;-)

NEXT POST- LAS VEGAS!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz